Filmy słabość

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje słabość. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.

Beowulf

6,6
Beowulf przybywa na prośbę króla Hrothgara, by rozprawić się z terroryzującym mieszkańców trollem Grendelem. Po ciężkiej walce wojownik i jego drużyna pokonują bestię, kilka dni później wyruszają zabić jego matkę. Zamiast ją zabić wojownik zawiera z nią pakt. Wkrótce Beowulf zostaje królem i przez kilkanaście lat cieszy się władzą. Jednak po latach jego królestwo zaczyna nawiedzać smok i król raz jeszcze musi stanąć do walki ze złem.

Sznur

7,3
James Stewart, Farley Granger i John Dall w thrillerze inspirowanym autentyczną historią głośnego morderstwa dokonanego przez dwóch studentów - Nathana Leopolda i Richarda Loeba. Granger i Dall jako dwaj przyjaciele, którzy dla rozrywki duszą kolegę z uczelni, po czym wydają przyjęcie dla rodziny i znajomych ofiary. Podczas przyjęcia ciało zamknięte jest w kufrze, który służy jako bufet dla gości. Kiedy zabójcy zaczynają dyskusję o "morderstwie doskonałym" ich były nauczyciel zaczyna coś podejrzewać. Zanim skończy się noc, profesor odkryje jak brutalnie dwaj studenci wprowadzili w życie jego własne teorie.


Film powstał na podstawie powieści Stanisława Dygata. Warszawa, rok 1939. Paweł buntuje się przeciw własnemu, mieszczańskiemu pochodzeniu. Jednym z tego przejawów jest zakochanie się w Lidce. Na drodze ich miłości staje wybuch wojny.
Ambitny i brutalny gangster wspina się po szczeblach kariery w mafii, niestety jego słabości okazują się przyczyną jego upadku.
Jak niemal zawsze u Janusza Nasfetera bohaterami filmu są dzieci. Sam film składa się z dwóch nowel, w których reżyser porusza sprawy dla dzieci bardzo ważne, a często niezauważalne przez dorosłych. Stąd notabene tytuł filmu. Pierwsza nowela jest zatytułowana „Karuzela” i dzieje się w małym miasteczku (w tej „roli” Kazimierz nad Wisłą). Mali bohaterowie marzą o tym, aby przejechać się na karuzeli, ale – niestety – nie mają na to pieniędzy. Kiedy jednak w karuzeli psuje się silnik, nadarza się dla chłopców okazja, aby zarobić poprzez obracanie nią ręcznie. Czy po kilku godzinach takiej wytężonej pracy będą jednak jeszcze mieli siły, by swoje marzenie wreszcie zrealizować? Nowela druga to „Upadek milionera”. Opowiada o niespełna dziesięcioletnim, nieśmiałym chłopcu, którego największym marzeniem jest akceptacja przez rówieśników. Z braku jednak jakichkolwiek talentów, które wyróżniłyby go z tłumu, postanawia zaimponować kolegom świnką-skarbonką, w której to podobno trzyma sporą sumkę przeznaczoną na zakup roweru. Czy jednak owe oszczędności są rzeczywiste, czy też są jedynie mitem, niebawem się okaże…
Młody aresztant trafia do szalonego więzienia, gdzie wszystko może się wydarzyć. Słabszy i mniejszy od innych, wkrótce staje się dla wszystkich kozłem ofiarnym. Aż do dnia, kiedy wszystko się zmienia… i to on staje się wielkim szefem w więzieniu.
Clemente, wyjątkowo cichy właściciel lombardu, jest jedyną nadzieją Sofii na uniknięcie staropanieństwa. Samotna sąsiadka spędza całe dnie przygotowując się do wielkiej procesji 28 października (hiszp. Señor de los Milagros de Nazarenas) w Limie. W tym samym czasie jej sąsiad znajduje podrzuconego noworodka, który przypuszczalnie jest efektem jego chwilowej słabości do przypadkowej prostytutki. W czasie, gdy Clemente szuka matki dla dziecka, Sofia szybko odnajduje się w roli opiekunki i mamyi dla maleństwa. Mężczyzna znajdzie się w sytuacji emocjonalnej, której jeszcze w życiu nie doświadczył.
Córce radcy dworu, Grecie, po finansowym bankructwie ojca grozi zejście na społeczne dno, jednak ratuje ją miłość amerykańskiego oficera.
Dwaj czołowi twórcy kina niezależnego na Filipinach składają hołd arcydziełom filipińskiego neorealizmu – „City After Dark" Ishmaela Bernala i „Jaguar" Lino Brocki. W dwóch nowelach zobaczymy bożyszcze filipińskich nastolatek Piolo Pascuala.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…