Filmy kłamstwo, pisarz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kłamstwo, pisarz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Krupier

6,8
Jake Manfred zostaje krupierem w kasynie. Tak naprawdę jest pisarzem, jednak ostatnio z jego weną twórczą jest dość kiepsko. Postanowił więc trochę oderwać się od pracy twórczej i obserwować zachowania ludzi. Kasyno jest do tego bardzo dobrym miejscem, a poza tym Jake lubi piękne kobiety, których tutaj nie brakuje. Wdaje się jednak w romans z zawodową szulerką Jani, a to może okazać się fatalne w skutkach.
Camille Lalande (Agnès Jaoui), studentka historii, zarabia na życie, oprowadzając wycieczki po Paryżu. Pewnego dnia przypadkowo spotyka Nicolasa (Jean-Pierre Bacri), dawnego przyjaciela swej starszej siostry, Odile (Sabine Azéma), która od lat związana jest z kimś innym. Nicolas przyjechał do Francji, by znaleźć mieszkanie w Paryżu i sprowadzić tu swoją żonę z dziećmi. Camille namawia go, by spotkał się z Odile, która od pewnego czasu także stara się znaleźć nowy apartament. Z pomocą przychodzi jej właściciel agencji nieruchomości, Marc Duveyrier (Lambert Wilson). Gdy Camille przychodzi obejrzeć nowe mieszkanie siostry, poznaje Marca i zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia. Dziewczyna nie zdaje sobie sprawy, że uczuciem darzy ją inny pracownik agencji, Simon (André Dussollier). To jemu przypada w udziale zadanie znalezienia lokum dla Nicolasa. Wkrótce wszyscy spotykają się na imprezie zorganizowanej przez Odile... Oryginalność filmu Alaina Resnais polega na tym, że w dialogi bohaterów wpleciono fragmenty popularnych piosenek - w sumie ponad 40 utworów - idealnie pasujące do wypowiadanych przez aktorów kwestii. W 1998 roku obraz otrzymał aż siedem Cezarów.
Amelia skłonna do przesadnej autoanalizy i użalania się nad sobą, zazdrości swej przyjaciółce Laurze rychłego zamążpójścia. Przyjaźń jest zagrożona. Amelia czuje się gorsza, bardziej samotna. Kolejne desperackie próby odnowienia czy też zachowania trwałego związku z mężczyznami kończą się niepowodzeniami. Ale i Laura ma swoje problemy.


Młoda kobieta naraża na szwank relację z mężczyzną, którego kocha, gdy pojawiają się fakty z jej przeszłości.
Rozgrywająca się wśród grupki 30-latków opowieść, która chwyta ich w momencie pierwszego życiowego kryzysu. Nagła choroba i widmo śmierci uświadamia wszystkim własną śmiertelność i kruchość. Bezpośrednią inspiracją dla filmu były doświadczenia samego Assayasa, który mierzył się z odejściem swoich przyjaciół, ofiar AIDS. Akcja rozgrywa się w środowisku ludzi związanych ze sztuką i literaturą - pisarzy, wydawców, projektantów mody. A jednym z ważniejszych rekwizytów jest praca Josepha Beuysa. Podzielony na sześć rozdziałów i prowadzony charakterystycznymi brzmieniami gitary Alego Farka Touré’go "Koniec sierpnia, początek września" wprowadza nas w aurę wczesnej jesieni. Chodzi oczywiście nie tyle o porę roku, ile porę życia, kiedy nieodwracalnie zatrzaskują się wrota młodości, nadchodzi czas pierwszych rozliczeń, rozczarowań, rozstań.
Po śmierci ojca, słynnego wydawcy, Jeanne Drahi (Mélanie Doutey) przeprowadziła się do rodzinnego domu z mężem Marcelem Bellmerem (Benoît Poelvoorde), odnoszącym sukcesy pisarzem, i ich córką. Ale dziwna, tajemnicza młoda dziewczyna, Gloria (Alba Gaïa Kraghede Bellugi), wtrąci się w życie rodziny i zakłóci porządek rzeczy...
Sztuka Janusza Głowackiego w reżyserii Michała Szcześniaka. Najnowsza realizacja telewizyjna dramatu napisanego w 1985 roku przenosi akcję do realiów XXI wieku. Inscenizacja Michała Szcześniaka łączy estetykę filmu psychologicznego oraz serialu komediowego. Przeniesienie akcji dramatu do współczesnej rzeczywistości pozwala zobaczyć smutny portret dzisiejszych trzydziesto- i czterdziestolatków. Ona – aktorka stołecznego teatru – i On – uznany pisarz – postanawiają opuścić Polskę. Emigrują do Nowego Jorku. Nie sądzili, że uciekając przed kredytami, które zaciągnęli w przekonaniu o wiecznej hossie, skończą zamknięci w małym mieszkaniu w dzielnicy dilerów, prostytutek, złodziei i artystów. Powoli stają się niewolnikami kłamstw o rzekomym sukcesie, które sami rozpowszechniają w sieci. Bezsenność i lęk wywołują u nich paranoję.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…